Patagonië, Chili

21 februari 2017 - Punta Arenas, Chili

Inmiddels zijn we alweer 10 dagen onderweg en we hebben alweer een hoop meegemaakt.
Om te beginnen bij Toronto. Daar aangekomen besloten we de stad te gaan ontdekken. We werden door de dame van de kaartverkoop van de metro gewaarschuwd voor de kou, -10, maar we besloten de uitdaging aan te gaan. Bij de metro aangekomen wilde Peter nog even de kaartjes stampelen, toen de metro begon re rijden. Gevolg, ik in de metro en Peter op het perron. Na alles was we al waren kwijt geraakt op onze reis, was dit wel het hoogte punt, hahaha. Toen de dame van de kaartcontrole kwam dacht ik, en nu. Peter had de kaartjes en stond nog op het perron. Gelukkig zei ze meteen, heeft jouw vriend de kaartjes, ik kon alleen maar ja-knikken. Ze vertelde mij dat hij met de volgende metro zou komen en dat het geen probleem was, dus gelukkig snel weer herenigd.
Toronto was wel een leuke stad, maar door de kou wilde we niet langer dan 10 minuten buiten blijven. Dus van restaurant naar shopping mall en andersom.
Daarna doorgevlogen naar Santiago. Opzich een prima vlucht, maar Air Canada is niet aan te raden wat betreft beenruimte.
Ons hotel was fijn en nadat we vroeg naar bed zijn gegaan konden we er de volgende dag weer tegen aan.
Op zaterdag hebben we een rondleiding door de stad gedaan wat erg leuk en leerzaam was. Op zondag zijn we zelf op pad gegaan en hebben we een aantal musea bezocht. Santiago is een leuke stad, met op veel plekken muziek wat erg gezellig is, maar na 2 dagen heb je alles wel gezien.
Op maandag zijn we doorgevlogen naar Punta Arenas. Een klein stadje in het zuiden van Chili. Daar hebben ze een aantal bezienswaardigheden. O.a. de begraafplaats. Deze heeft geen normale graven maar allemaal tombes. De één nog groter dan de ander. Erg indrukwekkend.
Op dinsdag hebben we ons busje, Chica genaamd, opgehaald en kon onze roadtrip van een week beginnen. We zijn eerst een stukje naar het zuiden gereden waar we dolfijnen, zeehonden en zeeleeuwen hebben gezien.
Daarna zijn we naar nationaal park Torres del Paine gereden. Na een dagje regen begon de zon daar weer te schijnen en was het absoluut prachtig. We hebben de wandeling naar de Torres gemaakt en naar Glacier Grey. Beide met vooral een fantastisch mooi uitzicht aan einde. Verder hebben we verschillende condors gezien, Peter zelfs van een paar meter afstand. Foto's volgen later. De Alpaca is de Chileense koe, dus die vind je overal haha. Verder hebben we verschillende vogels, een hert en nog wat andere dieren gezien.
Inmiddels hebben we onze Chica weer ingeleverd en wachten we op onze vlucht richting Santiago. Daar blijven we een nacht en morgen vliegen we daar naar de Atacama woestijn. Ik ben benieuwd wat ons daar te wachten staat.