Eerste dagen Nieuw-zeeland

15 januari 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Afgelopen dinsdag avond laat zijn we aangekomen in Christchurch, Nieuw-Zeeland. Om 2.00 uur waren we in het hotel. Onze taxichauffeur vertelde dat ons hotel op de plek lag die het hardst was getroffen door de aardbeving in 2011 en dat ze nog steeds druk bezig zijn met de wederopbouw. Er werd dan ook druk gebouwd aan een nieuw centrum. De volgende dag werd dat nog duidelijker. Ik heb namelijk nog nooit een centrum van een stad gezien waar zoveel word gebouwd. Er stonden nog veel containers waarin de ondernemers zich de afgelopen jaren hadden gevestigd als nood oplossing. We zijn in het quack museum geweest en daarin werd alles uitgelegd hoeveel impact de aardbeving heeft gehad, erg interessant. Toen we verder liepen kwamen we langs grote kerken die nog half in puin lagen, maar waaraan ze wel hard aan het werk waren. Verder is het een kleine stad en in een dagje kan je alles wel zien. De volgende dag konden we ons nieuwe vervoersmiddel ophalen. Het is een Toyota Emina. Het heeft iets meer ruimte en slaapcomfort als Jacky, maar ze rijd wel iets minder lekker. Natuurlijk hebben we haar een naam gegeven en dat is Ruby. De eerste dag zijn we in de richting van Mount Cook gereden en hadden we een prachtige free campsite aan het Pukaki meer. Dit meer heeft super helder en blauw water vanwege de mineralen die uit de grond komen. De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt richting, de Hoover Valley walk. Absoluut prachting met uitzicht op de Mount Cook. 's middags zijn we doorgereden naar Queenstown. Het extreme sports paradise van Nieuw-Zeeland. Hier hebben we onze bungeejump voor Peter en de Swing voor mij geboekt. Deze staan voor morgen op het programma. Na een nachtje Queenstown zijn we doorgereden naar Milford Sounds. Deze plek staat bekend om zijn Fjorden. Tijdens het eerste deel van onze rit was het prachtig weer en hadden we fantastisch uitzicht. Alleen hoe dichterbij we kwamen hoe slechter het weer werd, gelukkig bleef het uitzicht fantastisch. Door de vele regen ontstonden er namelijk wel duizenden watervallen vanaf de fjorden naar beneden en dat was wel heel bijzonder om te zien. Tijdens onze boottocht konden we het nog beter zien en kregen we ook nog zeehonden te zien, dus uiteindelijk waren we blij dat we gegaan zijn. Vandaag zijn we weer terug gereden richting Queenstown en hebben we niet zo veel bijzonders gedaan. Peter heeft wel weer een prachtige free campsite gevonden aan een rivier. Daar hebben we een verfrissende, hele koude, duik ingenomen. Morgen willen we eerst een mooie wandeling gaan maken en daarna staan onze sprongen op het programma. We hebben vandaag de brug gezien en hij is hooooooog, maar we zijn er klaar voor.
Helaas lukt het niet om de foto's op flikkr te krijgen, maar ik heb wel wat foto's vanaf mijn telefoon toegevoegd.
Tot snel weer.

1. Charles:
    16 januari 2017
    Hallo familie,als ik dit schrijf hebben jullie de bunjee jump en swing al gehad en"gelukkig" hoeven wij niet
    Heerlijk om op deze manier mee te reizen en kunnen meegenieten. De auto ziet er goed uit en hopelijk maken jullie er veel veilige en onvergetelijke km mee.
  2. Charles:
    19 januari 2017
    Ik ben nog steeds jaloers op jullie, potverdikke wat mooi allemaal.
    Ik krijg echt een hekel aan Peter ( ha, ha ).
    Gelukkig gaan wij volgend weekend naar Venetie, ook leuk.
    Geniet maar zoveel jullie kunnen, maar dat lukt wel lees ik met heel veel mooi weer.
    Als jullie thuiskomen wil ik alles horen onder het genot van een whisky samen met Peter.
    Dikke kus voor Lindsy en een hand voor Peter.