Bangkok, Koh Tao en Koh Phangan

7 november 2016 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Vandaag zijn we aangkomen in Bangkok. We hebben voor €13,- per nacht een hostel gescoord, op de foto's zag het er wel goed uit. In het echt ook, alleen de douche was tegelijkertijd het toilet en volgens mij was het toilet niet aangesloten op de riolering, maar op de sloot voor ons hostel. Daar stonk het dan ook een uur in de wind.
Na op straat wat te hebben gegeten (€2,60 voor twee personen), zijn we heerlijk gaan slapen.
De volgende dag hadden we wat opstart problemen door de jetlag, maar eenmaal buiten ging het prima.
We begonnen met lopen, maar na 500 meter in de smog en een natte rug werden we aangesproken door een tuktuk chauffeur die ons wel rond wilde rijden. Een rondje langs de standing Budha, Golden Mount, de kleermaker waar we minimaal 5 minuten moesten blijven en een reisbureautje zat de dag er alweer bijna op. We wilde ook nog naar het paleis, maar die was alleen toegankelijk voor de thaise bevolking, vanwege het overlijden van de koning. De volgende dag mochten we terug komen. Door zijn overlijden konden we wel overal op straat gratis eten krijgen
Uiteindelijk op de Koh San Road beland, daar onze trip naar Koh Tao geboekt en ons eerste Chang biertje gedronken.
Morgen avond vertrekt onze bus naar het zuiden om vanaf daar de boot te nemen.
's avonds stond Pat Pong op het programma. We hebben de Ping Pong shows kunnen weerstaan, hahaha.
Nadat we op de markt onze eerste souvenir hadden ingeslagen hebben we een bezoekje gebracht aan een rooftopbar, cloud 47. Een echte aanrader en slippers zijn toegestaan :)
Terug naar huis wilde geen taxi op de meter rijden en vielen we uiteindelijk voor een charmes van een tuktuk chauffeur. Na een leuke onderhandeling zou hij ons wel even naar huis brengen. De weg wist hij alleen niet zo goed te vinden, het gaspendaal wel, tot weellys aan toe.

De tweede dag Bangkok moesten we een bezoekje brengen aan het paleis. Daar aankomen was nog wel een uitdaging, want het verkeer stond redelijk vast en elke taxi vroeg de hoofdprijs, maar een super lieve thaise dame hielp ons en zo belande we in een gratis bus.
Na terecht gekomen te zijn in een optocht van thaise mensen gekleed in het zwart en helemaal stil, kwamen we aan bij het paleis. Daar kwamen we nog steeds niet zomaar in. De koninklijke familie kwam namelijk langs. iedereen moest op de grond zitten, zonnebril en pet afzetten en stil zijn. Na veel poespas mochten we naar binnen en konden we genieten van alle pracht en praal.
Een bezoekje aan de klonks op een longtailboat mocht ook niet missen, maar viel een beetje tegen.
's avonds zijn we in de bus gestapt om, om 3.00 uur aan te komen bij het haven kantoortje waarvandaan de ferry om 7.00 uur vertrok, haha. Heerlijk zo'n nachtje op een stoel.

Koh Tao
Peter kon meteen beginnen met zijn duibrevet en ik met chillen. Dat is ook wel een beetje hoe deze vier dagen eruit hebben gezien.
Op dag drie stonden de eerste duiken in zee op op de planning. De uitleg werd verstoord door 2 aziaten die beide een prullenbak hadden gevonden om hun lunch te deponeren. Eentje kon bijna niet meer op haar benen staan. Op dag vier heeft Peter zijn brevet in de wacht gesleept en konden we weer verder.

Koh Pangan
Na een boottochtje van 45 minuten zijn we aangekomen op Koh Phangan. Bekend van zijn full moon party, maar volgens de lonely planet heeft het eiland nog veel meer te bieden en Peter zijn neef woont daar.
En ik moet eerlijk zeggen, het een een fantastisch eiland. Super mooie natuur, watervallen, regenwoud, bergen, stranden, rotsen, geweldig.
Op een scootertje rijden we het eiland rond en we kunnen heerlijk eten op verschillende foodmarkets, de rollende keukens is er niks bij. We hebben de hoogste berg beklommen, Khao Raa en we hebben een kano gehuurd.
Tijdens onze eerste lunch heeft Peter kennis gemaakt met de pittige Thaise keuken en de cultuur. Gewoon ja zeggen als je er niks van begrijpt. Dit zorgde voor de nodige zweet druppels.
We hebben een avond afgesproken met Peter zijn neef. Hij heeft een reisbureau en verschillende restaurants. Een gelegen midden in de jungle, super mooi. Ik mezelf verheugd op een lekkere Thaise maaltijd, werd het Slowaaks eten, haha.... gelukkig ook lekker.
Thuis aangekomen stond er nog een toetje op ons te wachten. Een spin van een redelijk formaat, haha.
Vandaag een bezoekje gebracht een Ko Raa met een fantastisch uitzichtpunt. Wat voel ik me rijk, dat ik dit allemaal mee mag maken en we zijn pas iets meer dan een week onderweg.

1. Linda:
    7 november 2016
    Leuk Lindsey en Peter! Veel plezier en ik lees zeker jullie blogs van dit mooie avontuur. Xxx
  2. Bert Bosman:
    7 november 2016
    Klinkt tof Lindsy, leuke ervaringen en supergoed te lezen! :)
  3. Lenca:
    7 november 2016
    Hey reizigers, wauw wat hebben jullie al veel gedaan en meegemaakt. En was de spin lekker? Reis ze en geniet van al jullie avonturen. Xxxx
  4. Lennart:
    7 november 2016
    Super leuk om te lezen & een feest der herkenning. Geniet ervan!
  5. Martin:
    7 november 2016
    Super om te lezen dit! Je begrijpt natuurlijk wel dat ik verhalen over spinnen pas geloof met de nodige foto's.
  6. Bertus:
    29 november 2016
    Mooi om te lezen, zou bijna mijn biezen pakken maarrrrrrr, er ligt ijs in Waterland, helaas van korte duur