Cairns, Daintree, cape tribulation

20 november 2016 - Cairns, Australië

Afgelopen zondag zijn we aangekomen in Cairns. Ons hostel heet de Jack backpackers en zit vast aan een pub met drie avonden in de week live muziek. Op zondag vielen we meteen met onze neus in de boter.
We zijn ook meteen op jacht gegaan voor een auto en uiteindelijk besloten om een auto bij travellers autobarn te kopen. Zij bieden namelijk de mogelijkheid dat ze hem na twee maanden terug kopen voor 50% van de aanschafwaarde. We hoeven dit niet te doen, maar we vonden het wel een fijne zekerheid. Onze auto heet Jacky en is een Ford Falcon. Ze is een vrouw, omdat Peter niet in/met een man wilde slapen, haha.
Op woensdag zijn we met haar vertrokken richting Daintree en Cape Tribulation. Hier zijn we op krokodillen jacht geweest en onze vangst was een baby krokodil. Paps en mams lieten zich helaas niet zien. Het is ook super mooi om te zien hoe de mangroves over gaan in het strand. Je mag alleen nergens zwemmen, omdat de krokodillen van ongeveer 4,5 meter ons een lekker hapje vinden.
Verder hebben we een mooie leguaan en grote spinnen gezien en niet te vergeten een cassuaris, voor mijn lieve collega's uit Noord. Deze kennen jullie vast nog van Jan zijn verhaal, haha.
Inmiddels zijn we gisteren weer in Cairns aangekomen en hebben we onze tour naar het Great Barrier Reaf (vandaag) en de Whit Sundays (30 november) geboekt.
Vandaag was dan ook een fantastische dag. Het koraal heeft alle kleuren van de regenboog en de vissen ook. Ook liet een baby haai,1,5 meter, zich nog even zien en toen was het plaatje wel compleet.
Morgen willen we naar beneden gaan zakken. Waar de reis precies naartoe gaat weten we nog niet, maar dat lezen jullie wel weer in een volgend blog.

Inmiddels staan de foto's van Thailand online. Jullie kunnen ze bekijken op:
Als het goed is zit hier ook de foto bij van de spin in Thailand, speciaal voor Martin. Maar hier in Australië zijn ze nog wel een stukje groter.
Australië volgt als we een keer een goede computer tot onze beschikking hebben.

Om nog even mee af te sluiten is mijn leven niet helemaal zonder dat ik voor iemand moet zorgen, hahaha. Peter heeft namelijk de eigenschap om dingen te verliezen. Namelijk:
Tom Tom Bandit. Filmpjes zijn er daardoor niet meer.
Geld, we moesten veel geld pinnen voor de auto en Peter verloor een paar honderd dollar uit zijn zak. Gelukkig was de persoon die achter ons liep zo aardig om ons daarop de wijzen, dus dat hebben we weer terug
Beachvolleybal, maar ook die hebben we weer terug
Telefoon in de bus in Thailand, maar die werd gelukkig gevonden door de tourguide
Auto sleutels in de auto en dan de auto dicht gooien. Gelukkig bestaan er bedrijven die goed zijn in inbreken als je ze maar genoeg betaald

Dit waren de bloopers van Peter. Maar je gelooft het of niet. Ik ben nog steeds super blij dat ik met hem deze mooie reis mag maken en dat ik zijn vriendinnetje mag zijn

1. Romy:
    Leuk om te lezen Linds!
  2. Peter & Wilma:
    Hoi kids,
    Super leuk weer om te lezen en fijn jullie vanmorgen even gesproken te hebben. Mooie foto's. Blijk van herkenning hier en daar. Charming Lindsy met je outfit bij het paleis in Bangkok. Geniet en pas goed op elkaar en zeg tegen Jacky dat ze haar best moet doen de komend 2 maanden. We hopen dat jullie de tent kunnen omruilen voor een waterdicht exemplaar. Xx papa en mama
  3. Ido en Shirly:
    Lieve Linds en Peter,

Wat een super leuke verhalen.... Gelukkig is het meeste weer terecht :-). Heel veel plezier met elkaar en met Jacky!!!!

Liefs Shirly en Ido
  4. Nel:
    20 november 2016
    Erg mooi jullie verhalen te lezen denk dat er nog wel iets komt als herkenning voor ons.
    ( misschien is het ook beter als jij alles bewaard hihi)
    Heeeeel veel plezier en geniet van alles. Dikke van ons
  5. Linda:
    21 november 2016
    Herkenbaar Lindsey je kunt de handen schudden met Ronald ;-) en ja het gaat je geld kosten maar inderdaad je zal niet minder van Peter gaan houden. :) geniet samen! Xxxx
  6. Charles:
    21 november 2016
    (Voor ons) goedemorgen familie,vanmorgen ALLE verslagen in 1 keer gelezen en op die manier reizen we met jullie mee en we weten ZEKER dat jullie al gigantisch veel foto's gemaakt hebben en we vinden het geweldig dat jullie dit mogen meemaken