Maand onderweg, van Cairns tot aan de Whit sundays

29 november 2016

Inmiddels zijn we precies een maand onderweg en we hebben ons nog geen dag verveeld. Ik ga met jullie terug naar vorige week maandag. De dag dat we opnieuw uit Cairns vertrokken, maar dit keer richting het zuiden.
We hebben ongeveer 10 dagen om bij de Whit Sundays te komen, want eerder was er helaas geen tijd, maar we hebben ons een beetje ingelezen en er lijkt genoeg te zien. Onze eerste stop waren de Milla Milla waterfalls. In Milla Milla hebben we even boodschappen gedaan bij Robbins Five Star shop. Een klein winkeltje waar ze ansichtkaarten van de eigen winkel verkochten, zo te zien waren ze erg trots.
De watervallen waren prachtig en bij 1 van de drie konden we ook nog lekker zwemmen. Daarna ging de reis door naar een national parc, met een te moeilijke naam. Die nacht konden we daar niet meer slapen, dus reden we door naar innisfail. Daar vonden we een slaapplek naast een oud hotel waar we mochten staan in ruil voor het kopen van een biertje en een gezellig gesprek met de eigenaar en de stamgasten. Dat Australische accent is alleen niet altijd even goed te verstaan, maar het was gezellig. Peter heeft nog een nieuwe vriend gemaakt met een prachtig gebid, zie foto's, haha. De volgende dag weer terug naar het national parc waar we weer een mooie wandeling hebben gemaakt. 's avonds werd de rust verstoord door de krekels die een concert gaven. Ik dacht dat ik wel wat gewend was, maar Peter en ik moesten ons gesprek ik dit geval stil leggen, want we kwamen er niet boven uit. Gelukkig duurde het concert maar 15 minuten.
De volgende dag zijn we via Etty Bay naar Mission Beach gereden. Etty Bay is een klein strandje waar een paar keer per dag een Cassuaris zich laat zien. We hadden mazzel, want toen wij aan kwamen rijden, kwam hij net aanlopen. Echt een prachtige vogel.
Op Mission Beach hebben we lekker op het strand gelegen, maar voor de rest was er niet zo veel te beleven.
De volgende dag zijn we daarom doorgereden naar de Wallaman Falls, de hoogste waterval van Australië, 269 meter. Een mooie wandeling naar beneden, super mooi. Echt een aanrader.
In het national parc hebben we een camping gezocht en in de tweede douchecel waren de spinnen niet zo groot, dus daar konden we een lekkere koude douche nemen, haha. De walibi's lieten zich ook nog zien en de bushturkeys waren ook weer van de partij.
Hierna hebben we onze reis voortgezet naat Townsville. Een redelijk stadje aan de kust. Peter heeft een bezoekje gebracht aan het internetcafé en daardoor bij deze foto's van Australië. https://www.flickr.com/gp/100302374@N06/363wVr
De volgende dag zijn we naar magnetic island geweest en hebben we onze scooter traditie voortgezet. Het hoogtepunt van deze dag was de ontmoeting met de Koala. Echt geweldig!! De foto's komen met de volgende lichting.
Voor de rest hebben we ons ook goed vermaakt. Mooie stranden en rock walibi's.
Eergisteren zijn we vanaf Townsville doorgereden naat Bowen. Een klein stadje met fantastisch mooie stranden. We hebben hier voor het eerst weer in de zee gezwommen zonder dat er een net was, want we waren geen waarschuwingsborden. Later bleken er toch krokodillen ze zitten, dus we hebben mazzel gehad. Na een dagje strand zijn we aangekomen in Aerlie Beach. Een leuk stadje in de Whitsundays. Vanaf hier vertrekken we morgen op een twee daagse zeiltocht naar onder andere White Beach. We kijken hier enorm naar uit, want de foto's zijn fantastisch.
Inmiddels hebben we ook Fraser Island geboekt. Hier gaan we een driedaagse kampeer tocht maken met 4wheeldrives, waarin we zelf ook mogen rijden. We vertrekken 9 december.
De eerste maand zit er inmiddels op en is voorbij gevlogen. We zijn super blij dat we dit mee mogen maken en genieten van elke dag.
We genieten ook van al jullie leuke reacties. Dank jullie welgenieten en ga zo door!

1. Lennart:
    29 november 2016
    Klinkt allemaal weer heerlijk! Blijf wel voorzichtig doen, het hoeft maar 1 keer fout te gaan met zo een krokodil Veel plezier verder met de zeiltocht!
  2. Peter en Wilma:
    30 november 2016
    Hoi Kids,
    Ja, Mila Mila, ook daar hebben wij gezwommen. Het landschap is op die hoogte ook zo mooi en wisselend.Maar we sluiten ons aan op de reactie van Lennart om goed op te passen met in zee zwemmen. Vanaf Brisbane kan het wel maar vraag het van te voren maar even na. Wel lieverds geniet van jullie zeiltocht en op White beach is het zand zo fijn dat je je sieraden er mee kunt polijsten. Fraser Island zal ook weer een bijzondere ervaring zijn. Pas op voor de vliegtuigen op het strand en let op de kleding van de piloten. Die waren in stijl gekleed.Xx pa en ma