Whitsundays, surfen en grotten

7 december 2016

Vandaag is het 6 december en jullie hebben in Nederland waarschijnlijk net de Sinterklaas gekte achter de rug.
Wij hebben daar niks van meegekregen, maar we hebben wel weer leuke dingen gedaan. Mijn vorige verhaal eindigde met dat we de volgende dag een twee daagse zeiltrip op de Whitsundays zouden gaan maken en dat is gelukt. Het waren twee fantastische dagen. Onze boot heette de SV Whiteheaven en was een tweemaster. Inclusief bemanning waren we ongeveer met 30 personen en vanaf het eerste moment was alles perfect geregeld. Onze eerste stop Whiteheaven beach en de naam omschrijft alles. Echt een paradijs op aarde.
Daarna zijn we verder gaan varen en hebben we heerlijk gesnorkeld. 's avonds hebben we genoten van een mooie sterrenhemel en de bemanning zorgde nog voor een vers visje voor de volgende dag.
De volgende dag was iedereen vroeg wakker en werden we verwend met een heerlijk ontbijtje. Daarna weer twee mooie snorkelspots bezocht waarvan de eerste met haai en schildpad en de tweede met enorme vissen die zich vrijwel direct om de boot heen verzamelde. Onze dag kon niet meer stuk. Ook konden we gebruik maken van kano's en tijdens onze tocht zagen we diverse schildpadden om hoog komen.
Helaas moesten we na twee dagen weer van boort en ging het "normale" leven weer beginnen. Het voelde namelijk echt als een soort van mini vakantie tijdens onze reis.
De volgende dag hebben we vooral in de auto gezeten om weer een beetje zuidelijker te komen. Na een paar uur rijden kwamen we aan bij de Capricorn Caves en daar hebben we een leuke rondleiding gehad. Deze grot word ook gebruikt voor trouwerijen en heeft daarom ook een klein kapelletje. Super mooi en bijzonder om te zien en de akoestiek was super indrukwekkend.
Ondertussen zijn we aangekomen in 1770 en Agnes water. Hier hebben we overnacht op een camping wat ook een kangeroe reservaat is. Geweldig om wakker te worden met 10 kangeroes om je heen.
We hebben hier ook een surfles genomen en nog een ochtend een plank gehuurd. Het is echt heerlijk om op het water te zijn.
Inmiddels hebben we ons zelf verwend met een fantastische camping direct aan het strand. We hebben ons stoeltje neergezet en ik denk dat we ons voorlopig niet meer verplaatsen.
Morgen rijden we richting Rainbow Beach, want vanaf daar vertrekt vrijdag onze tour naar Fraser Island.

1. Peter en Wilma:
    Hallo kids,
    We hadden elkaar natuurlijk al gesproken over jullie fantastische avonturen maar nu we ze weer lezen genieten wij weer met jullie mee. Fraser Island gaan jullie verkennen met een Four wheel drive jeep. Dat wordt goed sturen op de zandwegen maar dat gaat vast lukken. Veel plezier en we spreken elkaar weer snel.
    Xx pa & ma
  2. Bertus:
    7 december 2016
    Oh, ik word gewoon jaloers, maar gelukkig hadden we hier gisteren 1 dag natuurijs voor de betere zwemmers onder ons (net even te dun). vandaag weer dooi, dus toenemende jaloezie. Moet ik je afmelden voor de meet en greet van Samen in de Sneeuw ;-)
    Nog veel mooie avonturen voor jullie, ik ga weer naar mijn Only Friends!