Christmas and more

25 december 2016 - Byron Bay, Australië

Vandaag is het eerste kerstdag en het regent in Byron Bay. We zijn net even richting de vuurtoren gereden, maar een gebrek aan parkeerplekken en harde regen heeft ervoor gezorgd dat we onze auto niet hebben verlaten. We zijn terug gekeerd richting ons heerlijke airbnb adresje met echt kingsize bed en daar zijn we nu heerlijk aan het chillen.
Gisteren hebben we wel kerstavond gevierd met onze nieuwe vrienden. De avond bestond uit bbqen op het strand en een hoop lekkere drankjes en veel gezelligheid. Echt een heerlijke avond.
En wat hebben we de afgelopen twee weken nog meer gedaan?
Na fraser zijn we richting Noosa gereden en die stad vonden we beide geweldig. Heerlijke stranden, leuk centrum, mooie natuur en overal in de stad kanaaltjes waarop iedereen lekker op aan het suppen of kanoën was. Wij hebben hier heerlijk gerelaxed en gesurfd. Ook hebben we een mooie wandeling gemaakt.
Daarna zijn we doorgereden naar Brisbane. De eerste grote stad, maar er is niet heel veel te beleven. Wat wel heel leuk was, waren de films in het park en lagoon, de kerstoptocht en we hebben een bezoekje gebracht aan een cricket wedstrijd. Een leuke ervaringen, maar ik denk niet dat het voor herhaling vatbaar is, haha.
Daarna zijn we doorgereden naar de Gold Coast. In deze stad hebben we afgesproken met Mitch en Jess een stel die we vorig jaar met oud en nieuw in Budapest hebben ontmoet. Met hun hebben we heerlijk fish and chips gegeten en gesurfd. Deze stad heeft ons positief verrast. Ook weer de mooie kanaals en een heel relaxed sfeertje.
Via het national parc met als hoogte punt een mooie slang, foto's komen echt nog. Ons bezoekje aan de "best of all lookouts" viel een beetje in de mist. We moeten het daarom maar doen met de foto's op google, haha. Daarna zijn we doorgereden naar Byron Bay om af te spreken met Masha en Jan Willem. Byron is een leuk, klein stadje waar je, je goed kan vermaken. Na een gezellige avond zijn we de volgende dag doorgereden naar Nimbim, de hippie plek van Australië. Hier kan je "legaal" wiet roken en space koekies eten. Hier zijn was een leuke ervaring, maar het was minder bijzonder als dat ik had gedacht. Wel zijn we in een kaarsenmakerij geweest en dat was wel heel leuk.
Inmiddels zijn we weer terug in Byron en zijn we aan het genieten van het relaxte leven en hopen we dat de zon zo nog even gaat schijnen.
We willen in ieder geval iedereen hele fijne kerstdagen wensen. Maak er wat gezelligs van en wees lief voor elkaar.

1. Grote broer:
    25 december 2016
    Ten eerste jullie. ook heel fijne kerstdagen.
    Erg leuk om al jullie verhalen te lezen , zeker omdat verschillende verhalen ons bekend voorkomen. Zoals de de vuurtoren bijv.
    Geniet van alles en heeeel veeeeeel plezier nog.
    Dikke Bert en Nel.
  2. Peter en Wilma:
    25 december 2016
    Hallo kids,
    Wij hebben elkaar vanmorgen wel al gesproken maar alsnog fijne kerst. Geniet van jullie " huis". Wat een luxe als je niet met je toilettasje naar een toiletgebouw hoeft te lopen. Het is heerlijk om jullie te zien genieten en op naar de Blue Mountains en Sidney waar jullie al onderdak hebben geregeld. Liefs van pa& ma
  3. Charles:
    31 december 2016
    Hallo Lindsy en Peter,
    wat een geweldige reis maken jullie, niet te geloven zo mooi.
    En wat een prachtige foto's.
    Ook bedankt voor de ingesproken berichten.
    Uiteraard ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar en ga lekker door met genieten.
    (Alweer op de helft, niet te geloven toch?).
    Graag tot de volgende keer.
    (Charles is jaloers op Peter) ha ha.
    Groetjes van ons. En we denken veel aan jullie.
  4. Grote broer:
    31 december 2016
    Lieve Lindsy en Peter,

Happy Nieuwjaar ,
    En maak nog een mooi begin van 2017
    voor je het weet zit je weer in Holland.
    Dikke van ons.